Niveau: 1 Kurs Social media in the Chinese context

Social media
**

im Themenbereich IT International im Rahmen von: ditact 2017

Description: Heard of the mysterious great firewall in China? No Facebook, no twitter, no snapchat, no whatsapp? All your past marketing strategy in the Chinese soil will not grow at all! We have 0.7 billion netizens and more than 65% of online transactions are paid via mobiles. We have Weibo, Wechat, Alibaba and New York Times dedicated a video to Wechat. Strategies have to be adapted into Chinese soil. But how? Objectives: - have an overview of social media in China - master at least one social media tools in Chinese context - compare Chinese tools with international tools - customize marketing strategies in Chinese context

 

Men are welcome to join this course!

Niveau: Interdisziplinär - Diese Veranstaltung ist für interessierte Frauen und für Studentinnen aus allen Studienrichtungen geeignet. Es werden keine besonderen Kenntnisse in Informatik oder IT vorausgesetzt, informatische Themen werden behutsam und von Grund auf behandelt.
Voraussetzungen:

keine

Infos:

Öffentliche Veranstaltung: Publikum willkommen!

Zeitplan: 21. Aug von 9:00 bis 12:15

Veranstaltungsort: @ Unipark Nonntal

Anmeldegebühr: 25.0 €

Niveau: Interdisziplinär - Diese Veranstaltung ist für interessierte Frauen und für Studentinnen aus allen Studienrichtungen geeignet. Es werden keine besonderen Kenntnisse in Informatik oder IT vorausgesetzt, informatische Themen werden behutsam und von Grund auf behandelt.

Voraussetzungen:

keine

Dauer: 4 Einheiten

Lektorin: Ricky Ruiqi Zhou

Modul: International Experience