Kurs Online: Gender parity in STEM/MINT
Several studies report under-representation of women in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) fields (Best, Sanwald, Ihsen & Ittel 2013; Rosenthal 2021; UNESCO 2018). Women who do make it in a STEM field, often face attrition, unequal pay scale and fewer opportunities in professional advancements.
Structural, societal and interpersonal barriers as well as identity conflicts affect recruitment, retention and resilience women in STEM workplaces (Casad, Franks, Garasky, Kittelman, Roesler, Hall & Petzel 2021; Sakellariou & Fang 2021, Settles 2014).
This interactive workshop will facilitate the participants to explore the Gender-STEM identity interference and a practical Resilience Building session designed for women in STEM. The particpants will be able to use the competencies explored in the workshop for career planning and development as well as for their personal well-being.
The workshop has been organized into four sessions:
Gender Gap: Gender parity in STEM
Key Barriers: Fixing the leaky pipeline and break the Glass ceiling
Gender-STEM identity: Exploring identities
Resilience Building
Aufgrund der Kooperation mit der PH Salzburg ist dieser Kurs kostenfrei und wird im Rahmen der Lehrer*innenfortbildung angerechnet. Mit der Teilnahmebestätigung wird die Teilnahme für Lehrer und Lehrerinnen im Nachhinein in PH online bestätigt. Der Kurs richtet sich neben Lehrerinnen und Lehrern und Lehramtsstudierenden aus dem Bereich Informatik aber auch an Interessierte aus anderen Bereichen.
Betrifft nur die Teilnehmer*innen, die sich den Kurs ebenfalls im Rahmen der Lehrer*innenfortbildung anrechnen möchten: für die Anrechnung als Weiterbildung muss die Teilnahme am Kurs auch über die PH registriert und von der PH-Direktion genehmigt werden. Alle Teilnehmer*innen, die die Fortbildung anrechnen wollen, müssen daher auch in PH-Online registriert sein bzw. die PH-Salzburg im Online-Account aktiviert haben.
Infos:
Voraussetzungen:
None
Geschlossene Veranstaltung
Nur für die angemeldeten Teilnehmerinnen